Free cookie consent management tool by TermsFeed Cookie Settings

Responsive Web Design μέρος 2ο


Πέμπτη, 03-11-22, Nick Zoumpoulis

Σε προηγούμενό μας άρθρο στο blog αναπτύξαμε αναλυτικά τον όρο Responsive Web Design καθώς και τη χρησιμότητά του στο σύγχρονο ίντερνετ, με βάσει λοιπόν τα όσα είχαμε αναφέρει επανερχόμαστε στο θέμα παρουσιάζοντας τη χρήση του Responsive Web Design στην κατασκευή ιστοσελίδων σε πραγματικό κόσμο.

Για αυτό το σκοπό σκεφτήκαμε να αναλύσουμε δεδομένα μιας από τις ιστοσελίδες που έχουμε κατασκευάσει και να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά ώστε να καταλάβουμε και στην πράξη τη χρησιμότητα αυτής της τεχνολογίας. Βασιστήκαμε λοιπόν στα δεδομένα ενός ιδιόκτητου project μας, του calories.com.gr, το οποίο κρίθηκε ιδανικό μιας και διαθέτει μεγάλα ποσοστά επισκεψιμότητας καθώς και στοιχείων μέσω του γνωστού σε όλους μας Google Analytics.

Επιλέξαμε λοιπόν να αναλύσουμε μια περίοδο 5 μηνών, από την πρώτη Μαρτίου 2015 έως και την πρώτη Αυγούστου 2015 όπου και είχαμε ένα σύνολο 360.204 sessions, 195.704 μοναδικών επισκεπτών, 1.448.698 pageviews με μέσω όρο τις 4.02 σελίδες ανά session, 2:44 λεπτά μέσο όρο παραμονής των επισκεπτών και 57,37% bounce rate. Ακόμα, καλό θα ήταν να αναφέρουμε ότι τα παραπάνω στατιστικά μοιράζονται σχεδόν ισότιμα μεταξύ νέων και παλιών επισκεπτών (επισκέπτες που ξαναγύρισαν στη σελίδα) σε ποσοστά 51% και 49% αντίστοιχα.

Όπως καταλαβαίνετε, ο όγκος των δεδομένων είναι παραπάνω από αρκετός ώστε να έχουμε σωστά συμπεράσματα όσον αφορά την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας από διαφορετικές συσκευές πλοήγησης, κάτι που προσφέρει η τεχνολογία Responsive Web Design.

Και εδώ κάπου έρχεται η πρώτη μας έκπληξη μιας μόνο το 51,17% των επισκεπτών προέρχονται από κλασσικούς υπολογιστές όπως επιτραπέζιους και laptops. Αντιθέτως, το υπόλοιπο ποσοστό μοιράζεται (ανισότιμα βέβαια) σε κινητές – μικρές φορητές συσκευές πλοήγησης σε ποσοστά 40,23% για smartphones και 8,60% για tablets.

Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, αν η ιστοσελίδα δεν είχε τη δυνατότητα σωστής προβολής της πληροφορίας για κινητές συσκευές και tablets, σχεδόν οι μισοί επισκέπτες θα δυσκολευόντουσαν αρκετά να κάνουν χρήση του εν λόγω συστήματος και πιθανότατα να εγκατέλειπαν τη σελίδα πολύ πολύ σύντομα χωρίς πρόθεση να την ξανά επισκεφθούν.

Ακόμα, εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι οι χρήστες δείχνουν να συμπεριφέρονται διαφορετικά ανά τύπο συσκευής πλοήγησης.

Για παράδειγμα, το bounce rate (ποσοστό εγκατάλειψης) είναι αρκετά διαφορετικό ανά τύπο, όπως και ο μέσος χρόνος πλοήγησης καθώς και το άνοιγμα σελίδων ανά session. Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, τα λιγότερο ικανοποιητικά στατιστικά ανήκουν στα smartphones και αυτό είναι λίγο παράδοξο μιας και η συγκεκριμένη σελίδα είναι βαθμολογημένη με 5/5 από την ίδια τη Google (mobile friendly test μέσω google adsense) για την ποιότητα προβολής και πλοήγησης από κινητά τηλέφωνα.

Responsive Web Design μέρος 2ο
Responsive Web Design μέρος 2ο
Responsive Web Design μέρος 2ο