Οδηγός Κατασκευής Ιστοσελίδας το 2024


Δευτέρα, 13-05-24, Nick Zoumpoulis

Share

Σας παρουσιάζουμε τα πιο σημαντικά βήματα που χρειάζονται ώστε να έχετε μια σωστή και επιτυχημένη ιστοσελίδα με όλα τα μοντέρνα εικαστικά και τεχνικά χαρακτηριστικά, και όχι μόνο. Είτε πρόκειται μια κατασκευή ιστοσελίδας εταιρικής παρουσίασης, είτε για κατασκευή eshop ή rent a car, τα βασικά βήματα και συστατικά επιτυχίας παραμένουν (σχεδόν) τα ίδια.

Εν έτη 2024, το να καταφέρουμε να κατασκευάσουμε μια σωστή σελίδα δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Απαιτεί σωστή οργάνωση, σχεδιασμό, συνεχόμενη επικοινωνία και αρκετή προσπάθεια και από τις δυο επιχειρήσεις που θα πρέπει να είναι έτοιμες να συνεργαστούν σε ένα τελείως διαφορετικό αντικείμενο εργασίας. Το λέμε και θα το λέμε ξανά, η επιτυχία μιας ιστοσελίδας ξεκινάει από τη σωστή συνεργασία και επικοινωνία των ειδικών του χώρου (εταιρεία που θα την κατασκευάσει), και του πελάτη - συνεργάτη. Χωρίς τη ζωτική βοήθεια του 2ου τα πράγματα γίνονται αρκετά δύσκολα μιας και είναι ο μόνος από τους 2 που γνωρίζει καλά το αντικείμενο, προϊόν ή υπηρεσία που θα παρουσιάσει μέσω της νέας ιστοσελίδας. Ακόμα και αν μιλάμε για ιστοσελίδα ενοικίασης οχημάτων, τομέας στον οποίο έχουμε αρκετές συνεργασίας, εμπειρία και εξειδίκευση, ο κάθε συνεργάτης έχει πάντα κάτι νέο να προσφέρει και έναν δικό του τρόπο με τον οποίο προσφέρει και αυτό με τη σειρά του τις υπηρεσίες του.

Αφού λοιπόν αναφέραμε τα 2 πρώτα πιο βασικά συστατικά, επικοινωνία και συνεργασία, προχωράμε λίγο πιο τεχνικά

Τι κάνει μια ιστοσελίδα επιτυχημένη; 

Η επιτυχία έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και κάθε ένα από αυτά είναι ένα βήμα που φέρνει το επόμενο. Τα βήματα έρχονται συνήθως με την εξής σειρά:  

  • Σωστό εικαστικό και εύκολο / φιλικό περιβάλλον πλοήγησης
  • Γρήγοροι χρόνοι φόρτωσης (loading times)
  • Περιεχόμενο και άμεση πρόσβαση σε αυτό με πολλούς τρόπους
  • Καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης
  • Επισκέψεις που παραμένουν στη σελίδα για κάποιο χρονικό διάστημα
  • Αύξηση πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών
  • Αύξηση αναγνωρισιμότητας της εταιρείας (Brand Awareness)

Τα 2 τελευταία βήματα μπορεί να έρθουν με οποιαδήποτε σειρά, όμως κανένα από τα 2 δεν θα έρθει αν πρώτα δεν γίνουν σωστά τα προηγούμενα και με τη συγκεκριμένη σειρά. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά;

Οδηγός Κατασκευής Ιστοσελίδας το 2024

Εικαστικό και Περιβάλλον ιστοσελίδας

Το πρώτο και πολύ σημαντικό συστατικό. Δεν φτάνει μόνο να καταφέρουμε να ελκύσουμε νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας, πρέπει να μπορούμε να τους κρατήσουμε να περιηγηθούν αλλά και γιατί όχι, να μας επισκεφθούν ξανά στο μέλλον, χτίζοντας έτσι μια σχέση εμπιστοσύνης. Αν καταφέρουμε να κινήσουμε το ενδιαφέρον του επισκέπτη αλλά και να του δώσουμε γρήγορη πρόσβαση σε σωστή πληροφορία συνήθως τον έχουμε κερδίσει. 

Ένα εικαστικό με αισθητική αρμονία ενισχύει το ενδιαφέρον πλοήγησης, την αξιοπιστία και την εταιρική σας ταυτότητα. Παράλληλα η χρήση σωστών χρωμάτων, γραμματοσειρών, γραφικών και εικόνων βοηθούν πολύ και ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη, ωθώντας τον να παραμείνει περισσότερο.

Το εικαστικό και η δομή της ιστοσελίδας πρέπει να είναι η βέλτιστη σε οποιαδήποτε συσκευή, είτε μιλάμε για σταθερό υπολογιστή, είτε για tablet ή κινητό. Αναφερόμαστε σαφώς στο Responsive Web Design και τη δυναμικότητα που προσφέρει στη χρηστικότητα και προσβασιμότητα. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για αυτό στα 2 άρθρα που έχουμε διαθέσιμα Responsive Website Design, δίνοντας πρόσβαση σε όλους και Responsive Web Design μέρος 2ο.

Γρήγοροι χρόνοι φόρτωσης ιστοσελίδας

Τα γρήγορα Loading times είναι εξαιρετικά σημαντικά και για τους επισκέπτες αλλά και για τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Όσον αφορά τις μηχανές αναζήτησης, χρησιμοποιούν τους χρόνους φόρτωσης ως έναν από τους βασικούς παράγοντες κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι ιστοσελίδες με γρήγορους χρόνους φόρτωσης τείνουν να είναι πολύ πιο επιτυχημένες στα οργανικά αποτελέσματα. Όσον αφορά τους επισκέπτες, οι επιπτώσεις μια σελίδας με αργό χρόνο φόρτωσης είναι καθοριστικές μιας και επηρεάζουν την πρώτη εμπειρία και την διατήρηση του επισκέπτη στη σελίδα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε μερικά βασικά στατιστικά που σχετίζονται με τους χρόνους φόρτωσης.

  • 73% των επισκεπτών μέσω κινητών συσκευών αναφέρουν ότι έχουν συναντήσει πολλές φορές ιστοσελίδες που αργούν πολύ να φορτώσουν.
  • 47% των επισκεπτών θα ήθελαν να μην περιμένουν περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα ώστε να δουν την πρώτη σελίδα μιας ιστοσελίδας.
  • Για κάθε δευτερόλεπτο φόρτωσης, 7% των επισκεπτών εγκαταλείπει και προχωράει στο επόμενο αποτέλεσμα.
  • 40% των επισκεπτών εγκαταλείπει την ιστοσελίδα αν χρειάζονται πάνω από 3 δευτερόλεπτα φόρτωσης.
  • Αν μια ιστοσελίδα τύπου e-shop καταφέρνει πωλήσεις των 100.000 ευρώ ανά ημέρα, για κάθε παραπάνω δευτερόλεπτο φόρτωσης η ζημιά μπορεί να φτάσει τα 2.5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα loading times, μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ: Χρόνοι Φόρτωσης Ιστοσελίδας και Ταχύτητα.

Περιεχόμενο και πρόσβαση σε αυτό

Το λέγαμε, το λέμε και θα το λέμε: Κείμενο, κείμενο, κείμενο! Το πιο βασικό συστατικό τις πληροφορίας και για τους επισκέπτες αλλά και για τις μηχανές αναζήτησης. Το κείμενο, όταν διατυπώνεται σωστά, όχι μόνο προσφέρει βαθύτερη κατανόηση και πληροφορίες στον επισκέπτη αλλά επίσης καθορίζει τη θέση μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Καθώς προχωράμε το 2024, η σημασία του σωστού κειμένου και της σωστής πληροφορίας που καταφέρνει να δώσει αξία στον επισκέπτη είναι καθοριστική.

Πλέον, με την υπερ-χρήση του A.I. και εργαλείων όπως το  ChatGTP, η αξία του σωστού, μοναδικού, ουσιαστικού και άρτιου κειμένου είναι ακόμα πιο σημαντική. Πρόσφατα, η Google προχώρησε σε μαζικές και ριζικές αλλαγές του αλγόριθμού της ώστε να βελτιώσει τα αποτελέσματα αναζήτησης και να προσφέρει την πιο σχετική και υψηλής ποιότητας πληροφορία στους χρήστες της. Συγκεκριμένα για τις ενημερώσεις που αφορούν τον έλεγχο κειμένου μέσω AI, η Google έχει εντάξει στρατηγικές που εντοπίζουν και αξιολογούν το περιεχόμενο με βάση την προηγμένη κατανόηση γλώσσας και την αυθεντικότητα. 

Πέραν της εισαγωγής του BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) το 2019, ο οποίος βελτίωσε τον τρόπο που η Google καταλαβαίνει τις φυσικές, ανθρώπινες ερωτήσεις και του MUM (Multitask Unified Model) το 2021, που είναι πολύ πιο ικανό στην ανάλυση πολύπλοκων ερωτήσεων και αντιλαμβάνεται το περιεχόμενο σε 75 γλώσσες, η Google προχώρησε σε μια ακόμα σημαντική αναβάθμιση. Τον Μάρτιο του 2024, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταπολεμήσει το περιεχόμενο που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη και έχει σχεδιαστεί για να ανεβάσει την κατάταξη στην αναζήτηση μέσω της χειραγώγησης των αλγορίθμων. Παράλληλα, δηλώνει ότι σκοπεύει να διαγράψει το περιεχόμενο που παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη από τα αποτελέσματα αναζήτησης και να στοχεύσει ακόμη και άτομα που δημοσιεύουν περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας σε ιστοσελίδες με υψηλό σκορ φήμης.

Καλή θέση της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης

Δεν φτάνει να έχουμε μια ιστοσελίδα, θα πρέπει να βρούμε τρόπους να οδηγήσουμε επισκέπτες σε αυτή ώστε να καταφέρουμε έχουμε αύξηση πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και αναγνωρισιμότητας (τα 2 τελευταία βήματα). Το σωστό οργανικό SEO (search engine optimization) αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο της επιτυχίας μιας ιστοσελίδας και είναι ένας τομέας που μπορούμε να συζητάμε για ώρες. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι που μπορούμε να οδηγήσουμε επισκέπτες στην νέα ή υπάρχουσα ιστοσελίδα μας, μέσω Social όπως Facebook – Integram, μέσω Google Ads στα αποτελέσματα αναζήτησης (με την ένδειξη χορηγούμενο), μέσω Google Business & χάρτες Google, και τέλος, μέσω οργανικών αποτελεσμάτων στις λίστες αναζήτησης. Το τελευταίο, βάσει στατιστικών, είναι το πιο επιτυχημένο αλλά παράλληλα και το πιο δύσκολο. 

Το οργανικό SEO είναι εξαιρετικά σημαντικό για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να έχει ορατότητα στο διαδίκτυο, καθώς αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία ενός βιώσιμου και μακροπρόθεσμου παρόντος στις μηχανές αναζήτησης. Αντίθετα με τις πληρωμένες διαφημίσεις, τα οργανικά αποτελέσματα δεν εξαρτώνται από τον προϋπολογισμό διαφήμισης και μπορούν να προσφέρουν συνεχή ορατότητα χωρίς επιπλέον κόστος.

Ταυτόχρονα, έρευνες και case studies πραγματικών σεναρίων μας δείχνουν ότι οι επισκέπτες τείνουν να επισκέπτονται αλλά και να εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τα οργανικά από τα χορηγούμενα αποτελέσματα ενώ τα πρώτα, προσδίδουν πολύ καλύτερα στατιστικά πωλήσεων σε ιστοσελίδες με προϊόντα και υπηρεσίες (Visit to Sale Conversion Rates). 

Μια ισχυρή παρουσία της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης σας προσφέρει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όμως χρειάζεται σωστή προετοιμασία, υπομονή και χρόνο, καθώς και όλα τα προηγούμενα βήματα που αναφέραμε. 

Διάρκεια Παραμονής των Επισκεπτών

Ένας ακόμα παράγοντας που δείχνει την ποιότητα της ιστοσελίδας, γνωστός και ως χρόνος παραμονής. Όταν οι επισκέπτες παραμένουν για μεγαλύτερο χρόνο σε μια ιστοσελίδα, αυτό συνήθως σημαίνει ότι βρίσκουν το περιεχόμενο ενδιαφέρον και χρήσιμο, ότι έχει αρκετή αξία η πληροφορία που λαμβάνουν. Επίσης, οι ιστοσελίδες με μεγαλύτερο χρόνο παραμονής τείνουν να έχουν καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης, καθώς αυτό ενδεχομένως δείχνει υψηλότερη ποιότητα και συνάφεια περιεχομένου. Ο χρόνος παραμονής ή ο χρόνος άμεσης αποχώρησης ενδεχομένως (bounce rate), αποτελεί μετρήσιμο δείκτη. 

Σε ιστοσελίδες που παρέχουν προϊόντα ή υπηρεσίες, ο αυξημένος χρόνος παραμονής μπορεί να επηρεάσει  άμεσα τις μετατροπές, δηλαδή τις πωλήσεις. Οι επισκέπτες που διαβάζουν προσεκτικά το περιεχόμενο και αλληλοεπιδρούν με την ιστοσελίδα είναι πιο πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες ή να εκτελέσουν μια επιθυμητή δράση, πχ: επικοινωνία.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι οι ιστοσελίδες με υψηλούς χρόνους αναμονής επισκεπτών συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία μιας δυναμικής σχέσης και οι πιθανότητες μελλοντικής επίσκεψης είναι αρκετά περισσότερες (Returning Visitors). 

Cookie Settings